Odpowiedzi

2009-11-16T17:24:33+01:00
Najlepszy jaki jest możliwy.
To pierwsze mi na myśl przyszło!!!
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T17:27:01+01:00
Grzech jest świadomym i dobrowolnym zniszczeniem miłości. Może on zostać zgładzony tylko wtedy, gdy w człowieku, pod wpływem działania łaski Bożej, zacznie się odradzać miłość. Jej odradzanie ujawnia się w ubolewaniu nad popełnionymi grzechami i w pragnieniu zmiany życia. W doskonały sposób żałuje ten, kto odczuwa obrzydzenie do swoich grzechów dlatego, że nimi znieważył kochającego i miłosiernego Boga, że zranił serce najlepszego Przyjaciela, Jezusa Chrystusa, który wykupił nas z niewoli zła swoją drogocenną krwią przelaną na krzyżu. Żal doskonały wypływa z miłości do Boga i różni się od ubolewania nad swoimi grzechami dlatego tylko, że przez nie straciło się dobre mniemanie o sobie, uznanie innych ludzi, poczucie wyższości nad bliźnimi itp.


A więc żal doskonały to żal za popełnione grzechy. czuje się do nich obrzydzenie. Żałuje się tego co się zrobiło.

Takie moje zdanie :) życzę powodzenia:)
7 4 7
2009-11-16T18:23:23+01:00
Żal doskonały jest to taki żal kiedy żałujemy za grzechy gdyż wiemy że obraziliśmy Pana Boga i żałujemy że to zrobiliśmy.
Różni się on tym o żalu nie doskonałego że w żal nie doskonały jest tylko dlatego że boimy sie kary za grzech np:czyśćca lub piekła.
12 4 12