Odpowiedzi

2009-11-16T17:33:21+01:00
Nasiona tracą 21 % masy po suszeniu, czyli zostaje 100 % - 21 % = 79 % masy.

Czyli 100 g nasion po ususzeniu ma masę 79 kg:

100 g nasion----------------------------------79 g nasion suszonych
x (g nasion)----------------------------------316 g nasion suszonych

Po przemnożeniu "na krzyż" mamy x = 400 g nasion.

Pozdro)

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T17:35:30+01:00
316g to 79% nasion po wysuszeniu
316:79x100=400 g
spr.400x79%=316
Aby zebrać 216 g suchych nasion trzeba zebrać 400 g trawy.