PILNE! 26 pkt, za napisanie DOKŁADNEGO wyniku Z DOKŁADNYMI OBLICZENIAMI oczywiście. ;) Na odpowiedzi czekam do 18:30. Prosiłabym też, o jakieś wyjaśnienia jak to się liczy wgl i o co tam dokładnie w tych procentach i promilach chodzi, bo nie rozumiem tego..

1. Ania, Basia i Celina zbierają autografy sławnych ludzi. Ania ma o 40% więcej niż Basia, ale o 40% mniej niż Celina. Celina zebrała już 70 autorgrafów. Ile autografów ma Ania, a ile Basia?

2. W lipcu 1998 r. było na świecie 5926 mln ludzi, a w lipcu 1999 roku liczba ludzi na świecie przekroczyła 6 miliardów. Podaj w PROMILACH, jaki był w tym okresie przyrost naturalny na świecie.

PILNE! Czekam TYLKO DO 18:30.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T17:36:15+01:00
Autografy Celiny- 70
Ani- 100% - 40% = 60% z C
Ani-0,6 * 70 = 42
Basi - 42 * 0,6 = 25

Basi- 25
Celiny- 70
Ani - 42

Wyjaśnienie:
Ania ma 40% mniej autografów od Celiny czyli 60% ze 100% (100% - 40% = 60%) a to równa się 42 (70 *0,6 = 42).
Basia ma 40 % mniej niż Ania (42 * 0,6 = 25) a to się równa 25.
2009-11-16T17:54:37+01:00
1. Celina - 70 autografów

Ania - 40% z 70
40/100 * 70 = 28
70 - 28 = 42

Basia - 140% z x = 42
140/100 * x = 42 / : 140/10
x = 42 : 140/100
x = 42 * 100/140
x = 30

Odp.: Ania ma 42 autografy, a Basia ma 30 autografów.
1 5 1