Do 3,5kg wody wsypano 0,5kg cukru.jaki procent stanowi cukier w otrzymanym syropie
Pewien chemik wlał 0,3kg kwasu do 2,2kg wody.Jakie jest stężenie procentowe w tym roztworze?
i prosze jeszcze żebyście napisali mi jakie są 3 sposoby wyliczania procentów z góry dziękuje

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T17:38:05+01:00
4 kg-100%
0,5kg-x %
x=0,5*100/4
x=12,5 %

2,5-100%
0,3-x
x=0,3*100/2,5
x=30/2,5
x=12

a) z proporcji
dalej nie wiem
2009-11-16T18:21:56+01:00
3,5 + 0,5 = 4
0,5 nad 4 = 12,5 %


0,3 + 2,2 = 2,5
0,3 nad 2,5 = 12 %