Przyporzątkuj grazeologizmy do ich znaczen

1. rog obfiotosci
2. drakonskie prawa
3. egipskie ciemnosci
4. zmienic sie w slup soli
5. oczekiwac manny z nieba
6. pieta achillesa
7. mic ariadny
8. puszka pandory
9. stajnia augiasza
10. paniczny lek
11. miedzy bajki wlozyc
12. znalesc sie miedzy scylla a charybda
13. syzyfowa praca
14. wezel gordyjski
15. zakazany owoc
16. kon trojanski
17. strzała amora
18. prometejski czyn
19. ziemia obiecana
20. salomonowa madrosc
21. syn marnotrawny
22. ikarowe loty
23. wzrok bazyliszka
24. arka noego

a. uznac cos za nieprawdopodobne
b. znalesc sie w syuacji bez wyjscia
c. ogromy strach niepokoj
d. wielki nieporzadek
e. daremny trud bezcelowa praca
f. bogactwo dorobyt dostatek
g. sposob wyjscia z trudnej sytuacji
h. zrodlo niekonczacych sie nieszczesc
i. zle niezyczliwe spojrzenie
j. slaby punkt czyjas slaba strona
k. surowe bezwzgledne prawa
l. trudny do rozwiazania problem
m. nie podejmowac dzialan liczyc na cud
n. nagle sie zatrzymac znieruchomiec
o. azyl bezpieczenstwo
p. nieprzenikniona ciemnosc
r. heroiczne dzialanie
s. milosc
t. kraina szczesliwosci
u. wielka madrosc
w. człowiek ktory zawinil ale sie opamietal
y. podstep zdobycz przynoszaca zgube
z. smiale dzialanie prowadzace do katastrofy
v. rzecz niedozwolona

3

Odpowiedzi

2009-11-16T17:49:13+01:00
1 f
2 k
3 p
4 n
5 m
6 j
7 g
8 h
9 d
10 c
11 a
12 b
13 e
14 l
15 v
16 y
17 s
18 r
19 t
20 u
21 w
22 z
23 i
24 o
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-16T17:55:50+01:00
Rog obfiotosci - f. bogactwo dorobyt dostatek
drakonskie prawa - k. surowe bezwzgledne prawa
egipskie ciemnosci - p. nieprzenikniona ciemnosc
zmienic sie w slup soli - n. nagle sie zatrzymac znieruchomiec
oczekiwac manny z nieba - m. nie podejmowac dzialan liczyc na cud
pieta achillesa - j. slaby punkt czyjas slaba strona
nic ariadny - g. sposob wyjscia z trudnej sytuacji
puszka pandory - y. podstep zdobycz przynoszaca zgube
stajnia augiasza - d. wielki nieporzadek
paniczny lek - c. ogromy strach niepokoj
miedzy bajki wlozyc - a. uznac cos za nieprawdopodobne
syzyfowa praca - e. daremny trud bezcelowa praca
zakazany owoc - v. rzecz niedozwolona
strzała amora - s. milosc
prometejski czyn - r. heroiczne dzialanie
ziemia obiecana - t. kraina szczesliwosci
salomonowa madrosc - u. wielka madrosc
syn marnotrawny - w. człowiek ktory zawinil ale sie opamietal
ikarowe loty - z. smiale dzialanie prowadzace do katastrofy
wzrok bazyliszka - i. zle niezyczliwe spojrzenie
arka noego - o. azyl bezpieczenstwo
1 4 1
2009-11-16T17:55:28+01:00
1. f
2.k
3.p
4.n
5.m
6.j
7.g
8.h
9.d
10.c
11.a
12.b
13.e
14.l
15.v
16.y
17.s
18.r
19.t
20.u
21.w
22.z
23.i
24.o