Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T17:44:05+01:00
Trapez równoramienny charakteryzuje się tym, że ma 2 boki tej samej długości i dwie pary kątów takich samych

Skoro kąt rozwarty ma 120*, a wiemy, że są takie 2, to oba kąty mają 240*
360*-240*=120*
120*:2=60*
Kąt ostry wynosi 60*, tak więc kąty wynoszą:
60*, 60*, 120*, 120*
1 4 1
2009-11-16T17:44:40+01:00
Skoro to jest trapez równoramienny, to ma po dwie pary takich samych kątów, miara kątów wewnętrznych trapezu wynosi 360°, czyli:
360°-(2×120°)=360°-240°=120° - miara dwóch pozostałych kątów
120°: 2=60°

Odp. Kąty w tym trapezie wynoszą odpowiednio 120°, 120°, 60°, 60°.
1 3 1
2009-11-16T17:45:06+01:00
Z własności trapezu wiemy, że kąty przy podstawach są sobie równe i że w kąty przy bokach w sumie dają 180°, więc kąty tego trapezu to 120°, 120°, 60° i 60°.
1 2 1