Stado owiec pasło się w górach.  ile owiec macie baco na pastwisku chyba tysiąc zapytał przechodzeń . Baca odpowiedział: gdybym miał jeszcze raz tyle owiec ,co mam i jeszcze pół tego i ćwierć, i jeszcze dziesięć owiec, to wtedy byłoby ich tysiąc.Oblicz ile owiec miał baca.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T17:47:53+01:00
X liczba owiec
x+x+0,5x+0,25x+10=1000
2,75x=990/:2,75
x=360

spr.jeszcze raz tyle to 360
pół tego 0,5x360=180
ćwierć tego 0,25x360=90

360+360+180+90+10=1000
Baca miał 360 owiec.
1 5 1
2009-11-16T18:57:15+01:00
Ukladamy równanie:

x - ilość owiec bacy
x + x + 0,5x + 0,25x + 10 = 1000
2,75x = 990 /:2,75
x = 360

Odp. Baca ma 360 owiec.