Odpowiedzi

2009-11-16T17:48:10+01:00
Jeden procent to jest inaczej jedna setna

czyli 15% = 15:100 = 0,15

więc 15% * 60 = 0,15 * 60 = 9

Pozdrawiam:)
2009-11-16T17:49:14+01:00
Aby obliczyć procent danej liczby, należy procent przedstawić w postaci ułamka i pomnożyć przez daną liczbę.
np. 15% z 60= 0,15*60=9
Procenty możesz zapisywać w postaci ułamków zwykłych lub dziesiętnych( w przypadku ułamków zwykłych jest prościej ponieważ można go skracać)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T18:13:08+01:00
Przykładowo :

15/100 (zapisane w ułamku zwykłym) mnożysz przez 60

15/100 * 60 (zera z 60 i 100 się skracają i powstaje nam)
15/10 * 6 (15 i 10 skracamy przez 5 i powstaje nam)
3/2 *6/1, czyli 18/2 = 9.

inny przykład:

25% z liczby 100

25/100 * 100 (wszystkie zera się skracają) i powstaje
25/1 * 1 = 25.