Dam naj....
wytłumaczcie mi związki frazeologiczne:
- poczuć pustkę w głowie
- czuć dziwne ukłucie w sercu
- poczuć skrzydła u ramion
- być radosnym jak skowronek
- mieć nogi jak z waty
- z trudem powstrzymywać łzy
- pójść za głosem serca
- serce wali jak młot
- wzruszenie odbiera głos
- uśmiech rozpromienia twarz
- krew pulsuje w żyłach
- przeniknął dreszcz
- świat zawirował przed oczyma
proszę o szybkie rozwiązanie

dam naj..........

2

Odpowiedzi

2009-11-16T17:59:09+01:00
- poczuć pustkę w głowie -
- czuć dziwne ukłucie w sercu - ktoś się wzruszył, rozczulił nad czymś.
- poczuć skrzydła u ramion
- być radosnym jak skowronek
- mieć nogi jak z waty
- z trudem powstrzymywać łzy
- pójść za głosem serca - postępować zgodnie z tym, co podpowiada serce.
- serce wali jak młot - bije mocno.
- wzruszenie odbiera głos - ktoś zaniemówił z wzruszenia.
- uśmiech rozpromienia twarz
- krew pulsuje w żyłach
- przeniknął dreszcz
- świat zawirował przed oczyma
36 1 36
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T18:02:04+01:00
-nic mi nie przychodzi do głowy
-
-czujesz się wolny, swoboda
-być szczęsliwym
-jak sie czegos boisz
-trudno sie opanowac. Np: jak bylo nieszczescie i chcesz nie plakac a placzesz
-mozna isc za glosem serca lub rozsadku. i np: rozsadek mowi Ci ze nie masz z nia byc a serce ze ja kochasz i masz byc.
-nerwy, stres
-jak jesteś wzruszony to nie mozesz wydobyc glosu, nie wiesz co powiedziec
-bo jak sie usmiechasz to jestes radosny, wesoły itp.
-jest adrenalina
-jak np. zobaczysz cos strasznego albo jak widzisz jakas masakre to Cie przechodza dreszcze
-

dwóch nie wiem
79 1 79