Odpowiedzi

2009-11-16T17:59:02+01:00
1894m-1025m=869
wiedząc że temperatura spada co 100m o 1 stopień

to:
17- 9=8
2009-11-16T18:14:30+01:00
1894-1025=869
869/100=8.69
8,69*0,6'C=5,214'C
17'C-5,214'C=11,786'C
W zaokrągleniu jest to 11,8'C
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T18:15:16+01:00
Kuźnice (1025m n.p.m.) 17°C
Giewont (1894m n.p.m.)

spadek temperatury wynosi 0,6°C na każde 100m

1894m - 1026m = 868m
868m ÷ 100m = 8,68
8,68 × 0,6°C = 5,208°C
17°C - 5,208°C = 11,792°C

Odp. Na Giewoncie temperatura powietrza wynosi 11,792°C.
2 5 2