Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T18:00:54+01:00
Δrownoramienny oznaczam : ramiona a,a natomiast podstawe b

(latwiej mi liczyc bez ulamkow wiec zamieniam 2,2dm=22cm)

wiemy, ze obw=2.2dm = 22cm, a w przypadku naszczegoΔ obw = a+a+b.
wiemy tez, ze ramie a jest 5x dluzsze od podstawy, wiec a=b5. (aby zachodzila rownosc czesc 5x krotsza trzeba pomnozyc razy 5.

ukladam uklad rownan:

{2a+b=22
{a=5b

podstawiam za a 5b

{5b*2+b=22
{a=5b

{11b=22 |:2
{a=5b

{b=2
{a=5*2

{b=2
{a=10

to chyba tyle ;)
2 1 2
2009-11-16T18:03:27+01:00


{ 2a + b = 22
{ a = 5b

{ 5b x 2 + b = 22
{ a = 5b

{ 11b = 22 /:2
{ a = 5b

{ b = 2
{ a = 5*2

{ b = 2
{ a = 10
1 5 1