Zad1podaj dwa sposoby zapobiegania powodziom???

zad2
1.Rzeka przepływająca przez 9 panstw europejskich
2.Rzeka, która utworzyła najsłynniejszy kanion w USA
3.Druga pod względem długosci rzeka w Polsce
4.obszar, z którego wszystkie wody spływają do jednego morza
5.wyschniete koryto rzeki epizodycznej na pustyni
6.jedna z granicznych rzek polski
7.najdłuższa rzeka świata
8.świeta rzeka Hindusów

pilne na jutro
z góry dzieki:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-16T17:59:21+01:00

1.Rzeka przepływająca przez 9 panstw europejskich=>Dunaj

2.Rzeka, która utworzyła najsłynniejszy kanion w USA=>Kolorado tu pewna nie jestem

3.Druga pod względem długosci rzeka w Polsce=>Odra

4.obszar, z którego wszystkie wody spływają do jednego morza=>Zlewisko

5.wyschniete koryto rzeki epizodycznej na pustyni=>ued

6.jedna z granicznych rzek polski=>Odra

7.najdłuższa rzeka świata=>Nil

8.świeta rzeka Hindusów=>Ganges


Zapobieganie powodziom :

-budowa wałów przeciwpowodziowych
-ochrona wałów powodziowych
16 2 16
2009-11-16T18:07:17+01:00
Zad. 1
a) pogłębianie koryta rzeki
b)budowa wałów przeciwpowodziowych
c) budowa śluz i zapór
Zad. 2
1. Dunaj
2. Kolorado
3. Odra
4. Zlewisko
5. ued
6. Odra/Bug
7. Nil
8. Ganges
16 2 16