1. Najpopularniejszą dyscypliną w naszym kraju jest piłka nożna. W 2000 r. trenowało ją ponad 166 tys. osób. Jak licznie reprezentowana w tej grupie była młodzież, jeśli stanowiła prawie 66,5% wszystkich trenujacych?

2. Drugim - pod względem trenujących - sportem w kraju jest lekkoatletyka. W 2000 roku trenowało ją ponad 17,5 tys. osób, z czego prawie 45% stanowiły kobiety. Ile kobiet trenowało lekkoatletykę?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T18:01:00+01:00
1. 66,5 % z 166 000 = 665/1000 x 166 000 = 665 x 166 = 110 390
2. 45 % z 17 500 = 45/100 x 17 500 = 45 x 175 = 7 875
  • DEKA
  • Rozwiązujący
2009-11-16T18:01:23+01:00
1. 166 000 * 0,665 = 110390
Młodzieży trenującej było 110390 osób.

2. 17500 * 0,45 = 7875
Kobiet trenujących lekką atletykę było w przybliżeniu 7875