Ciało o masie m = 0,75 kg
Ciało porusza się ruchem jednostajnym po okręgu R=3M. Oblicz wartość siły powodującej ten ruch, jeśli okres ruchu T=5s

Pełne rozwiązanie. Krok po kroku. Wzoru i definicje. Wytłumaczenie. Pełna odpowiedź.

2

Odpowiedzi

2009-11-16T18:32:06+01:00
Dane
Okres = 5 s T
masa 0,75 kg = 750g m
promień: 3m r
(pi) 3.14m II
szukane
sila (F)

Wzory w ruchu po okręgu:
a=F/m
F= m *a

a = 4IIr²/ T²
a = 36II/ 25
a = (w zaokrągleniu) = 4,5m/s²

F= m * a
F = 0.75 kg * 4.6 m/s²
F = 3,4N
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T00:19:42+01:00
Ciało o masie m = 0,75 kg
Ciało porusza się ruchem jednostajnym po okręgu R=3M. Oblicz wartość siły powodującej ten ruch, jeśli okres ruchu T=5s

Pełne rozwiązanie. Krok po kroku. Wzoru i definicje. Wytłumaczenie. Pełna odpowiedź.

dane:
T=5s
m=0,75kg
R=3m
wzory:
Fd=m*ad
ad=v²/R
v=2ΠR/T

Obliczam najpierw prędkość liniową:
v=2Π*3/5
v=6/5 Π [m/s]

teraz liczę ad-przyspieszenie dośrodkowe
ad=(6/5 Π [m/s])²/3m
ad=36Π²/25*3 [m/s²]
ad=12Π²/25 [m/s²]

Wreszcie liczę siłę dosrodkową Fd
Fd=0,75kg* 12Π²/25 [m/s²]
Fd=3/4kg* 12Π²/25 [m/s²]
Fd=36/100Π² [kgm/s²]
Fd=9/25 Π² [N]
Fd≈3,55 [N]
10 4 10