Na dwudniowym turnieju ,do króla Karola przybyło wielu rycerzy.Już pierwszego dnia połowa z nich zakochała się w pięknej królewnie,a dwie trzecie pozostałych rycerzy zakochało się w niej następnego dnia.TYLKO dwunastu rycerzy pozostało całkiem obojętnych na wdzięki królewny.Ilu rycerzy przybyło na turniej? Rozwiązanie TYLKO na ułamkach!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2009-11-16T18:07:35+01:00
1/3=12
*3
3/3=36
36=1/2
2/2=72
odp:bylo 72 rycerzy
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T18:24:13+01:00
Nie wiem czy dobrze zapisane ale chyba tak ;)
1 dzień : 1/2 rycerzy
2 dzień : 2/3 połowy rycerzy
1/3 = 12
2/3 = 24
3/3 = 36
36 rycerzy to połowa wszystkich więc 36 + 36 = 72
a działanie ;)
x - 1/2 = 1/2
1/2 = 2/3 + 12
12 = 1/3
2/3 = 24
3/3 = 36
1/2 = 36
36+36 = 72
ODP.: na turnieju było 72 rycerzy ;) nie wiem inaczej nie umiem ;)
2 3 2