Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T18:11:50+01:00
Gromadzą duże ilości wody chroniąc przed powodziami.
Są organizmami pionierskimi - jako pierwsze rosną na terenach o cienkiej warstwie gleby i przygotowują podłoże dla bardziej wymagających roślin
Są pokarmem dla zwierząt
Pochłaniają dwutlenek węgla, a wydalają tlen
Powstaje z nich torf (gdy ulegają rozkładowi w warunkach dużej wilgotności i braku tlenu)
13 4 13
2009-11-16T18:14:03+01:00
Dzięki mchom powstaje próchnica , gdyż mchy zatrzymują pyły oraz się rozkładają . Potrafią kolonizować niegościnne, ubogie siedliska (skały, piaski). Mchy przystosowane są do gromadzenia dużych ilości wody chroniąc w ten sposób glebę przed erozją . Głównie dzięki mchom (zwłaszcza torfowcom) możliwy jest rozwój torfowisk, a tym samym odkładanie torfu. Na jałowych wydmach mchy utrwalają ruchome podłoże i biorą istotny udział w procesie glebotwórczym.
12 3 12