2 zadanka ;D

1. W fabryce wyprodukowano 600 rowerów w ciągu 30 dni realizując 30% zamówienia. O ile procent należy zwiększyć dzienną produkcje rowerów, aby w ciągu następnych 56 dni zakońcyć realizacje zamówienia ?

2. O ile centymetrów kwadratowych zwiększy się pole rombu o przekątnych 10cm i 8 cm jeżeli obie przekątne zwiększymy o 1,5 cm ?

FULL OBLICZENIA xD bo spam

3

Odpowiedzi

2009-11-16T18:17:40+01:00
2009-11-16T18:22:35+01:00
600 rowerów - 30 dni = 30%

600×30= 18000÷1000= 18%





10+1,5 = 11,5
8+1,5= 9,6

11,5×9,6=110,4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T18:46:42+01:00
600 rowerów / 30 dni = 30%
x rowerów / 56 dni = 56%

600*56 = 30x
33600 = 30x /:30
x = 1120

W ciągu 56 dni zrealizowano by 56% zamówienia, czyli 1120 rowerów.
Łącznie z poprzednimi dniami produkcji(30% + 56% = 86%) wyprodukowano 1720 rowerów.

Teraz ile wynosi 100%?
600 - 30%
x - 100%

600*100 = 30x
30x = 60000 /:30
x = 2000

100% = 2000 rowerów

Teraz 2000 rowerów - 1720 rowerów = 280 rowerów
280 = 14%

Produkcję należy zwiększyć o 14%, aby zrealizować zamówienie.