Podaj obilczenia:
1.W portmonetce po zakupach zostało 45zł, co stanowi 15% sumy, jaka w niej była przed zakupami. Ile pieniedzy było w portmonetce przed zakupami?

2.Po podwyżce o 20% cen biletów autobusowych za przejazd linia S trzeba było zapłacic 4.20zł.Ile kosztował taki przejazd przed podwyżką??

3.W Polsce w 2007 roku sprzedano 21558 fordow, co stanowilo około 7,35% liczby wszystkich sprzedanych samochodów. Ile sprzedano samochodow w Polsce w 2007 r.Wynik zaokraglij do tysiecy.

4.Pani Alina kupowała wieczorem na targu dwa koszyczki malin. Sprzedawczyni z powodu późnej pory obniżyła cene malin o 10%.Pani Alina zapłaciła 19zł80gr. Ile przedtem kosztował koszyczej malin??

3

Odpowiedzi

2009-11-16T18:22:16+01:00
1.W portmonetce po zakupach zostało 45zł, co stanowi 15% sumy, jaka w niej była przed zakupami. Ile pieniedzy było w portmonetce przed zakupami?

45:15*100=300

2.Po podwyżce o 20% cen biletów autobusowych za przejazd linia S trzeba było zapłacic 4.20zł.Ile kosztował taki przejazd przed podwyżką??

4.20:120*100=3.5

3.W Polsce w 2007 roku sprzedano 21558 fordow, co stanowilo około 7,35% liczby wszystkich sprzedanych samochodów. Ile sprzedano samochodow w Polsce w 2007 r.Wynik zaokraglij do tysiecy.

21558:7,35*100=ok. 293 tysiące

4.Pani Alina kupowała wieczorem na targu dwa koszyczki malin. Sprzedawczyni z powodu późnej pory obniżyła cene malin o 10%.Pani Alina zapłaciła 19zł80gr. Ile przedtem kosztował koszyczej malin??

19,8:90*100=22zł
  • syoo
  • Początkujący
2009-11-16T18:25:40+01:00
1)
15%=45zł|/3
5%=15zł
10%=30zł
100%=300zł
w portmonetce było 300zł
2)
120%=4,20
10%=0,35
100%=3,50
bilet kosztował 3,50zł
3)
293 tysiące
293 306,12
4)
90%=19,80|9
10%=2,2zł
100%=22zł
maliny kosztowały 11 zł za koszyk
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T18:36:52+01:00
1.
15% - 45zł
100% - x

x= (100% * 45) / 15%
x= 300

2.
4,20zł - 120%
x - 100%
x= (100% * 4,20) / 120%
x= 3,50 zł

3.
21558 - 7,35%
x - 100%
x= (100% * 21558) / 7,35%
x=293306,122 = 293 tys.

4.
19,80 - 90%
x - 100%
x= (100% * 19,80) / 90%
x=22zł