Odpowiedzi

2009-11-16T18:26:38+01:00
*Obniża poziom cholesterolu i trójglicerydów.
*Pomaga w walce z otyłością.
*Pomaga w zaparciach, biegunce i bólach towarzyszących hemoroidom
*Stabilizuje stężenie glukozy we krwi.
*Oczyszcza organizm z toksyn i metali ciężkich.
33 4 33
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T18:27:43+01:00
Pobudza funkcje żucia i wydzielania śliny ;
Buforuje i wiąże nadmiar kwasu solnego w żołądku ;
Zwiększa wypełnienie jelit, pobudza ich ukrwienie i aktywność motoryczną ;
Tworzy korzystne podłoże dla rozwoju pożądanej flory bakteryjnej jelita ;
Zapobiega nadmiernemu odwodnieniu mas kałowych, dzięki czemu zwiększa objętość stolca oraz skraca czas pasażu jelitowego ;
W świetle jelita wiąże szereg substancji szkodliwych, między innymi cholesterol i kwasy żółciowe ;
Wpływa korzystnie na strawność innych składników pożywienia;
28 3 28
2009-11-16T18:33:08+01:00
Błonnik dawniej był kojarzony z substancją, która szkodzi organizmowi lub z substancją która w niewielkim stopniu przyczynia się do wspomagania wydalności organizmu.
Obecnie główną rolą błonnika jest działanie jak "miotełka" i wydalania z jelit resztek pokarmów, pobudza ich ruchy tym samym zapobiegając zaparciom.
-Dzięki błonnikowi możliwe jest "usuwanie" z organizmu toksycznych, szkodliwych substancji.
-Sprzyja rozwojowi bezpiecznych bakterii jelitowych.
-Dzięki niemu węglowodany są uwalniane stopniowo, dzięki czemu mamy dłużej energię oraz nie czujemy głodu.

to chyba takie główne role błonnika;)
12 3 12