Odpowiedzi

2009-11-16T18:43:37+01:00
Boki trójkąta mają długości 13cm, 20cm i 21cm, a pole tego trójkąta jest równe 126cm². Jaką długość ma najkrótsza z wysokości tego trójkąta?
P=126cm²
a=13cm
b=20cm
c=21cm
P=½a*h₁
126=½13*h₁
h₁=252/13=19,(384615)
P=½b*h₂
126=½20*h₂
h₂=12,6cm
P=½c*h₃
126=½21*h₃
h₃=12cm

odp. najkrótsza z wysokości tego trójkąta ma długość 12cm
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T18:44:01+01:00
Odpowiedź - 12cm

rozwiązanie
126cm^2 * 2 =252cm^2
252cm^2 / 21cm (najdłuższy bok) = 12cm


pozdro
2009-11-16T18:44:40+01:00
21 * (razy) x :2 =126 /razy 2
22x = 252 / : 22
x= 11.5

Ten bok ma 11.5 cm.