Odpowiedzi

2009-11-16T18:46:25+01:00
16 biletów = 303 zł
15zł-bilet ulgowy
?zł-bilet normalny
Bilet normalny :
15zł - 100%
x - 160%
x= 24zł
9 biletów ulgowych - 9 * 15zł = 135 zł
7 bilety normalne - 7 * 24zł = 168zł
135 zł + 168 zł = 303 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T18:47:15+01:00
15+60%*15 = 15+9=24 - koszt biletu dla dorosłych

x - ilość kupionych biletów dla dzieci
y - ilość kupionych biletów dla dorosłych

{x+y=16
{15x+24y=303

{x=16-y
{15(16-y)+24y=303

{x=16-y
{240-15y+24y=303

{x=16-y
{9y=63

{y=7
{x=9

Odp. Kupiono 9 biletów dla dzieci i 7 dla dorosłych
1 5 1
2009-11-16T18:56:09+01:00
X - liczba biletów dla dzieci
y - liczba biletów dla dorosłych

- cena wszystkich - 303zł
- bilet dla dziecka - 15 zł
- bilet dla dorosłych - 60% droższy
60x15:100=9zł
15+9=24zł
9x15=135zł
7x24=168zł

Kupiono 7 biletów ulgowych i 9 normalnych ; ))