Odpowiedzi

2009-11-16T18:47:08+01:00
2009-11-16T18:57:13+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:06:50+01:00
W rombie dłuższa przekątna tworzy z ramieniem kąt 30stopni. Oblicz pole i obwód rombu, wiedząc, że długość tej przekątnej wynosi √6cm

e-przekatna I
f-przekatna II
e=√6
P=1/2ef

powstał trojkat prostokatny ktory dzieli e i f na pół
½e/½f=tg30°
½√6:(½f)=√3
√6/f=√3
f=√6:√3
f=√2

P=½ef
P=½√6*√2
P=½√12=½*2*√3=√3cm²

obliczam bok

(½√2)²+(½√6)²=a²
a²=½+3/2=2
a=√2cm
Ob=4a
Ob=4*√2cm