Jakie jest natęzenie prądu płynącego przez opornik o oporze 12 k Ohm podłączony do źródla napięcia 12 V?

Przez opornik o oparze 2k Ohm płynie prąd o natęzeniu 0.1 A.Do jakiego napięcia zostal podlaczony ten opornik?


Do jakiego napięcia podłączono opornik o oporze 15Ohm jeżeli plynie przez niego prąd o natężeniu 150mA

3

Odpowiedzi

2009-11-16T18:49:35+01:00
1)
dane szukane
i=?
r-12
u=12

r= u:i
i =u:r i=12 :12
i 1 amper
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T18:53:22+01:00
Zad1
I - natężenie prądu
R - oporność = 12kΏ = 12000Ώ
U - napięcie żródła = 12 V
I = U/R = 12/12000 = 1/1000 A = 1mA
zad 2
R - oporność = 2kΏ = 2000Ώ
I - prąd = 0,1 A
U - napięcie = IR = 0,1 razy 2000 = 200 V
zad 3
R - oporność = 15Ώ
I - prąd = 150mA = 0,15 A
U - napięcie = 15 razy 0,15 = 2,25 V
2009-11-16T18:59:26+01:00
1.
R= 12kOhm= 12000 Ohm
U=12V
I = ?

I=U/R
I=12:12000
I= 0,001A

2.
R=2kOhm= 2000 Ohm
I=0,1A
U =?

U=R*I
U=2000 * 0,1
U= 200 V

3.
R=15 Ohm
I=150mA=0,15A
U=?

U=R*I
U= 150 * 0,15
U=2,25 V