Odpowiedzi

2009-11-16T19:16:57+01:00
C=5dm=50cm
a=5dm*(100%-20%)=5dm*80%=4dm=40cm - drugi bok jest o 20% krótszy od pierwszego

P=600cm² - pole trójkąta
P=0,5ab - wzór na pole trójkąta
b=2P÷a
b=2*600cm²÷40cm=30cm

Ob=a+b+c
Ob=50cm+40cm+30cm=120cm=12dm
8 4 8
2009-11-16T20:04:35+01:00
1 bok-5 dm
2 bok-4/5 z 5dm=4dm
600cm2=6dm2
3 bok-3cm
Pole trójkąta: axh/2
Pole trójkąta: 4dmx3dm/2
Pole trójkąta = 6dm2
5dm+4dm+3dm+12dm
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T22:05:10+01:00
C=50cm

80%c=b
0,8*50=b
b=40cm

i a mozemy policzyc na dwa sposoby:

1)
a²+4²=5²
a²=25-16
a²=9dm
a=3dm=30cm

2)
1/2a*40=600
a=600/20
a=30cm


Obw = 30+40+50 = 120cm


Pozdrawiam! :)
11 3 11