Agnieszka kupiła wczoraj kasetę magnetofonową i płytę CD, za które zapłaciła 83 zł. Dziś ceny wszystkich kaset podniosły się o 2 zł, ale ceny płyt obniżono o 20%. Gdyby swoje zakupy w sklepie muzycznym Agneszka robiła dzisiaj, zaoszczędziłaby o 9 zł. Ile zapłaciła Agnieszka za kasetę, a ile za płytę?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T18:57:58+01:00
X - cena kasety
y - cena płyty

x+y=83
x+2+y-0,2y=74

x+y=83
x+0,8y=74-2

x=83-y
83-y+0,8y=72

x=83-y
-0,2y=-11 /:-(-0,2)

x=83-y
y=55

x=83-55
y=55

x=28
y=55

Odp: Kaseta kosztuje 28zł, a płyta 55zł.
6 4 6
  • Użytkownik Zadane
2009-11-16T18:58:57+01:00
K-cena kasety
p-cena płyty

k+p=83 <--wczoraj
k+2 + 0,8p=83-9 <--dziś
łączymy klamrą i rozwiązujemy układ równań
k=83-p
81-0,2p=74

k=83-9
0,2p=11

k=83-p
p=55

p=55
k=28

Odp: Za kasetę zapłaciła 28 zł za płytę 55 zł.
4 4 4
2009-11-16T19:00:43+01:00
Odp za kasetę zapłaciła 48 zł a za płyte 35 zł bo 35 - 80 % = 7 czyli taka była cena płyta 35zł potem 83-35 =48 48 cena kasety
Myślę że za tak treściwą odp zasłużyłem na tytuł najlepszej odp
5 3 5