Odpowiedzi

2009-11-16T19:00:00+01:00
Liściaste herbaty Yunan, Asam i Madras zmieszano w stosunku 1:2:5.

Znaczy to, że na 1 + 2 + 5 = 8 części wagowych herbaty (np. dag) jest 1 część Yunan, 2 części Asam i 5 części Madras.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Liczymy ilość poszczególnych herbat na 40 g mieszanki herbacianej:

1 g Yunan-------------------------------------8 g mieszanki
x (g Yunan)---------------------------------40 g mieszanki

x = 5 g Yunan
----------------------------------------------------------------------------------------------
2 g Asam--------------------------------------8 g mieszanki
x (g Asam)----------------------------------40 g mieszanki

x = 10 g Asam
----------------------------------------------------------------------------------------------
5 g Madras--------------------------------------8 g mieszanki
x (g Madras)----------------------------------40 g mieszanki

x = 25 g Madras

Pozdro))

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:00:49+01:00
1:2:5 czyli calosc to 8.

asam to 2/8

2/8 * 40g =10g

Herbaty Asam bylo 10g.