Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:11:44+01:00
W starożytnej Grecji bardzo dużą wagę przywiązywano do sprawności fizycznej, ponieważ sądzono, że regularne ćwiczenia służą zdrowiu. Tego argumentu używano w czasach wojennych, kiedy to Grecja potrzebowała sprawnych i zdolnych do walki żołnierzy. Po tym jak Rzymianie wydali rozkaz o zaprzestaniu organizowania igrzysk, były organizowane w każdym polis zawody lekkoatletyczne, w których brali udział młodzi chłopcy. Na czas trwania zawodów zawieszane były wszelkie walki i konflikty, po to aby, umożliwic również żołnierzom udział w konkurencjach, a widowni bezpiecznie dotarcie na miejsce. Całe zawody poświęcone były Zeusowi. Aby oddac mu cześć zapalano specjalny znicz w olimpijskim gaju oliwnym.
1 5 1
2009-11-16T19:54:12+01:00
1.Zawodnicy występowali nago,ponieważ szaty krępowały ruchy.
2.Nie oszukiwano,ponieważ wierzono,że bogowie ciągle nas obserwują,i że zostaniemy ukarani za oszustwo
3.Odbywały się co 4 lata ku czci boga Zeusa
4.Igrzyska trwały 5 dni
5.Większość konkurencji to dzisiejsza lekkoatletyka
6.Zwycięsca dostawał wieniec laurowy w nagrodę,oraz uwielbienie.
1 1 1
2009-11-16T21:09:53+01:00
Najważniejszymi zawodami były-igrzyska- były czcią uroczystości ku czci różnych bogów oraz mitycznych bohaterów.Najsławniejsze poświęcone Zeusowi, odbywały się co cztery lata w Olimpii.
W tym czasie na dwa miesiące ogłaszano w całej Helladzie powszechny pokój. Przerywano wszystkie wojny, aby zawodnicy i widzowie mogli bez przeszkód dotrzeć na igrzyska, a po ich zakończeniu wrócić do domu.
W tym wielkim świecie uczestniczyli tylko Grecy, którzy dzięki temu czuli że tworzą prawdziwa wspólnotę.
Na widowni mieli prawo zasiąść wyłącznie mężczyźni lub niezamężne kobiety.
Igrzyska trwały 5 dni.
1 dnia- sportowcy uczestniczyli w obrzędach ku czci Zeusa i przysięgali, że będą walczyć uczciwie.
2 dnia- odbywały sie zawody, w których startowali chłopcy, Dorośli rozpoczynali walke dopiero w trzecim dniu.
Najważniejsza konkurencją był pięciobój (bieg,skok w dal,rzut dyskiem, rzut oszczepem, zapasy)
W trakcie igrzysk odbywały się także walki bokserskie oraz wyścigi rydwanów.
W ostatnim dniu wręczano nagrody zwycięzcom poszczególnych konkurencji.
Wyróżniono tylko zdobywce pierwszego miejsca. Otrzymywał on wieniec upleciony z gałęzi drzewa oliwnego rosnącego w świętym gaju Zeusa.
Zwycięzców uważano w Grecji za bohaterów.Pisano dla nich wiersze i stawiano pomniki. W rodzinnych miastach zawodników przygotowywano z okazji ich powrotu uroczyste powitanie.
1 3 1