Odpowiedzi

2009-11-16T19:03:48+01:00
M = 1000 [kg]
V = 20 [m/s]
t = 5 [s]

V = at
a = V/t

F = m * a
F = mV / t
Odp: F = 1000*20/5 = 4000 [N]
3 4 3
2009-11-16T19:04:57+01:00
Najpierw liczymy przyspieszenie samochodu:
a = Δv/Δt
a = 20m/s / 5s
a = 4m/s²

Teraz z drugiej zasady dynamiki Newtona:
a = F/m
z tego
F = a * m
F = 4m/s² * 1000 kg
F = 4000N
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:10:42+01:00
M=1t=100kg
V=20m/s
t=5s

F=a*m
V= a*t -> a=V/t

F=(V/t) *m
F=(20:5) * 1000
F=4000 N [kg × m/s²]
1 5 1