1.po podwyżce o 20 % cen biletów autobusowych za przejazd linia s trzeba bylo zaplacic 4.20zl. ile kosztowal taki przejazd przed podwyżką.

2. W polsce w 2007 roku sprzedano 21 558 fordów, co stanowiło około 7.35 % liczby wszystkich sprzedanych samochodów. ile samochodów sprzedano w polsce w 2007 roku? Wynik zaokrąglij do tysięcy.

3.Pani Alina kupowała wieczorem na targu dwa koszyczki malin. Sprzedawczyni z powodu później pory obniżyła cenę malin o 10%. Pani Alina zapłaciła 19zł 80gr. ile przedtem kosztował koszyczek malin?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:02:34+01:00
1.
120% - 4,20
100% - x
x=3,50zł

2.
7,35% - 21558
100% - x
x=293306

3.
2koszyki - 19,80zł
1koszyk - 9,90zł
90%-9,90
100%-x
x=11zł
2009-11-16T19:03:32+01:00
1.100%- x zł
120% - 4,20zł

120*x=420
x=420:120
x=3,5 zł

2. W polsce w 2007 roku sprzedano 21 558 fordów, co stanowiło około 7.35 % liczby wszystkich sprzedanych samochodów. ile samochodów sprzedano w polsce w 2007 roku? Wynik zaokrąglij do tysięcy.
100% - x
7,35% - 21558

7,35*x=2155800
x=2155800:7,35
x=≈293000

3.100% - x zł
90% - 19,80zł

90*x=1980
x=1980:90
x=22

22:2=11zł - cena 1 koszyczka