Opisz obyczje rycerskie w powiesci Krzyżacy
1.Ślubowanie
2.Pasowanie
3.Polowania i turnieje
4.Polowania
5.Usługiwanie damie przy stole
5.Podawanie damie wody święconej w kościele
6.Przyjmownie upominku od damy swego sercaprzy wyjeżdie na wojnie






Pomocy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

2

Odpowiedzi

2009-11-16T19:06:27+01:00
Na tej stronie znajdziesz artykuł na temat powieści :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzyżacy_(powieść)
http://www.album-grunwaldzki.iq.pl/streszczenie/index.php


a u na temat ich histori i obyczajów :D :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zakon_krzyżacki

Pozdrawiam :D
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:07:44+01:00
1.Ślubowanie:
-oficjalnie
-tradycyjnie
-rodzinnie
2.Pasowanie:
-oficjalnie
-królowa pasowała
-przemyślane
3.Polowanie:
-ostrożnie
-odważnie
-razem
Turnieje:
-wydanie mieczy
-oficjalnie
-ostrożnie
-podanie dłoni
4.Usługiwanie damie przy stole:
-każde zachcianki
-wysuwanie krzesła
-prośby
-ładne przemówienia
5.Podawanie damie wody święconej w Kościele:
-prowadzenie damy
-podanie wody
-wejście z gracją
-pomocna dłoń w Kościele
6.Przyjmowanie upominku od damy swego serca przy wyjeździe na wojnę:
-tradycja
-miłość
-bojaźń
-tęsknota


Liczę na najlepsze!
Pozdro ;]
5 1 5