Odpowiedzi

2009-11-16T19:07:00+01:00
Demokracja narodziła się w starożytnych Atenach, gdzie wszyscy wolni obywatele płci męskiej mieli zagwarantowane prawo uczestniczenia w odbywających się na forum zgromadzenia dyskusjach o sprawach publicznych i podejmowania decyzji dotyczących państwa oraz stanowienia prawa. Do dnia dzisiejszego taka demokracja przetrwała jako demokracja bezpośrednia w formie:
6 5 6
2009-11-16T19:15:27+01:00
Demokracja narodziła się w starożytnych Atenach, gdzie wszyscy wolni obywatele płci męskiej mieli zagwarantowane prawo uczestniczenia w odbywających się na forum zgromadzenia dyskusjach o sprawach publicznych i podejmowania decyzji dotyczących państwa oraz stanowienia prawa. Byli oni nazywani tzw. obywatelami. Musiałon być pełnoletni i musiał być po zdanym wojku...
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:39:18+01:00
Demokracja Anteńska:

polis - system miast państw, łączyli się tylko w czasie zagrożenia zewnętrznego
tyran - w wyniku zagrożenia zew. stawał na czele całego wojska jeden tyran który powinien abdykować z tronu po przejściu zagrożenia
demokracja - każdy obywatel decyduje o losie państwa

Sparta:

oligarchia (rządy mniejszości) mniejszość rządzi nad większością
dwóch królów - jeden prowadzi wojska drugi zostaje w mieście aby kontynuować rządzenie gdyby ten pierwszy zginął

brak dziedziczności ziemi (każdy spartiata dostawał równą działkę ziemi, gdy zginął działka wracała do puli i została rozdawana wraz z innymi działkami kolejnym spartiatom)
5 3 5