Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:10:56+01:00
Ile soli trzeba dosypać do 4,5kg roztworu solnego o stężeniu 5% ,aby otrzymac roztwór o stężeniu 10 %.

4,5/X *100%=5%
X=90 l wody


y/90*100%=10%
y=9kg soli potrzeba ale było już 4,5kg więc trzeba dopisać
9-4,5kg=4,5kg
2009-11-16T19:20:18+01:00
Dane szukane
Cp=5% cp=10%
mr=4,5 kg ms=?

ms = mr* cp
_____
100%

ms = 4,5 kg * 5%
_________
100%
ms = 22,5 kg

cp=4,5kg * 0,416%
_______
22,5 kg

cp= 240 %
______
22,5

cp=10,3333
zaokrąglone do 10



2009-11-16T22:10:12+01:00
5% * 4,5kg = 0,05 * 4,5kg = 0,225kg

(0,225kg + x )/ (4,5kg+x )= 1/10

2,25 + 10x = 4,5 + x
10x - x = 4,5 - 2,25
9x = 2,25
x = 0,25 [kg]

odp:Należy dosypac 0,25kg soli.