Odpowiedzi

2009-11-16T19:14:22+01:00
W skrócie to tak :
W sparcie wychowanie w sparcie-Ludzi wychowywano na wojowników i żeby walczyli w imię ich polis.
Wychowanie w atenach- W atenach wychowano ludzi na "Mądrych ludzi" uczono oratorstwa i tp.
W sparcie żeby pżerzyć trzeba walczyć a w Atenach wszyscy mają zapewnione podstawowe i w miarę komfortowe warunki do zycia.
Jeżeli pomogłam to się cieszę (Za błędy sorrki )
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:16:00+01:00
W sparcie najwienkszo uwage przykladanodo wychowania militarnego czyli wojskowego przec co jak wiadamo sparta byla militarno potego w atenach jednak wienksze znaczenie mialo wychowanie duchowe,kulturowe nie zapominano jednak o zdolno0sciach bojowych mlodych ludzi wienc organizowano znane na caly swiat olimpiadmy ktorych konkurencje odpowiadaly sztuko walki .i ch sposobami np. rzut dyskiem czy zapasy pomagaly obezwladnic czy tez pokonac wroga . Saprtańskie wychowanie bylo surowe przez co w wieku 7 lat dziecko bylo odrywane od matki i silo zamieszkiwalo w koszareach gdzie bieralo dalsze nauki w kierunku poslugi2wania sie mieczem.Ateny wolily kształcić mlodych poprzez uczestnictwo ich w spektaklach teatralnych poglembiajonc ich wiedze o spoleczenistwie czy siwecie






sorka za blendy ;)
2 3 2