W repertuarze pewnego kina, filmów polskich jest o 40% mniej niż filmów zagranicznych. Jaki procent wszystkich filmów w repertuarze tego kina stanowią filmy polskie ?
Ma wyjść 37,5 % a ciągle wychodzi 30% HELP ! (i wytłumaczenie małe do tego ;] )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-16T19:12:30+01:00
P - filmy polskie
z - filmy zagraniczne

p = 60% z
p+z= 100%z + 60%z
p+z=160%z (czyli łączna ilość filmów)

Teraz obliczamy ile procent łącznej ilości filmów stanowią filmy polskie:
60/160 x 100%= 37,5%
:)
2009-11-16T19:15:23+01:00
Filmy zagraniczne----a
filmy polskie ------a-0,4a=0,6a
wszystkie filmy ------a+0,6a=1,6a
x% z 1,6a stanowią 0,6a
x=0,6a razy 100 : 1,6a
x=37,5%