Narysuj w układzie współrzędnych czworokąty o podanych niżej wierzchołkach, a następnie oblicz ich pola i obwody:
a) A=(-4,1), B=(-1,1), C=(2,4), D=(-1,4),
b) E=(-3,0), F=(-4,-3), G=(-3,-6), H=(-2,-3),
c) I=(2,-1), J=(4,-1), K=(6,2), L=(1,2)



Proszę o szybką odp. Oczywiście nie rysować układu współrzędnych:) Plisss

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:23:44+01:00
2009-11-16T19:48:49+01:00
A) Powstanie równoległobok o bokach a=3cm i b= 4,2 cm oraz wysokości h=3cm
Pole
P=a*h
P= 3cm*3cm
P=9cm2
Obwód
O=2 (a+b)
O= 2 (3cm + 4,2cm)
O= 2 * 7,2cm
O= 14,4 cm
Pole tego czworokąta wynosi 9cm2 a jego obwód jest równy 14,4 cm.

b) Powstanie romb o długości boku a=3,2 oraz przekątnych e= 6cm f= 2cm
Pole
P= e*f/ 2
P= 6cm*2cm/2
P=6cm2
Obwód
O=4a
O= 4*3,2 cm
O=12,8cm
Pole tego czworokąta wynosi 6cm2 a jego obwód jest równy 12,8 cm.

c) powstanie trapez o podstawach a= 2cm b = 5cm o bokach c= 3,2cm ,d= 3,6cm oraz wysokości h = 3cm

Pole
P= (a+b)*h/2
P= (2cm+5cm)*3cm / 2
P= 7cm*3cm /2
P= 10,5 cm2
Obwód
O=a+b+c+d
O = 2cm+5cm+3,2cm+3,6cm
O= 13,8cm
Pole tego czworokąta wynosi 10,5cm2 a jego obwód jest równy 13,8 cm.

Myślę, że bedzie dobrze.;)
3 4 3