Jest to roślina rosnąca na torfowiskach. Aby poprawić zaopatrzenie w pewien pierwiastek, roślina ta chwyta owady, które przyklejają się do lepkich, gruczołowatych włosków. Gruczoły produkują wydzielinę trawienną, rozkładającą zdobycz. Jej nazwa łacińska to: Drosera rotundifolia.

Jaka to roślina ? (podaj jej dwuwyrazową nazwę polską)




O jaki pierwiastek chodzi w zadaniu 3 ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:12:52+01:00
Jest to roślina rosnąca na torfowiskach. Aby poprawić zaopatrzenie w pewien pierwiastek, roślina ta chwyta owady, które przyklejają się do lepkich, gruczołowatych włosków. Gruczoły produkują wydzielinę trawienną, rozkładającą zdobycz. Jej nazwa łacińska to: Drosera rotundifolia.

Jaka to roślina ? (podaj jej dwuwyrazową nazwę polską)

Ta roślina to rosiczka okrągłolistna.
1 5 1
2009-11-16T19:15:56+01:00
Jest to Rosiczka okrągłolistna -----chodzi o pierwiastek azot
2 5 2
2009-11-16T19:18:37+01:00
Nazwa rośliny to: Rosiczka okrągłolistna
Chodzi o fosfor ^^ (nie jestem pewna ) ;]