Załoga statku pirat była o 20% liczniejsza od załogi statku korsarz ,a o 10% mniej liczna niz załoga statku Szyper .Załoga korsarza liczyła 30 osób.Ilu członkow załogi było na statku Szyper??????????
plis na jutrooo
OOO(ODPPP
Ania ,Basia i celina zarabiaja autografy sławnych ludzi .Ania ma o 40% wiecej niz Basi9a ,ale o 40 % mniej niz Celina .Celina zebrała juz 70 autografów .Ile autografów ma Ania , a ile Basia .............
Pomózcieee pliss proszęę

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:23:57+01:00
100% - 30
120% - x
x=120*30/100
x=36 <Załoga statku pirat

100%-x
90%-36
x=100*36/90
x=40

Odp.: Załoga statku Szyper liczyła 40 osób.

--
100%-70
60%-x
x=60*70/100
x=42 <Autografy Ani

1400%-42
100%-x
x=100*42/140
x=30 <Autografy Basi

Odp.: Ania ma 42 autografy, a Basia 30.
2009-11-16T19:29:52+01:00
Zad 1.
Ilość załogi korsarza:
30
Załoga Pirata:
30 * 120% = 30 * 1,2 = 36
Załoga Szypera:
36 = 90%
X = 100%

X=36*100%/90% = 40
Odp: Załoga statku Szyper liczy 40 osób.

zad 2.
Ania:
70 = 100%
X = 60%

X=70*60%/100% = 42
Basia:
42 = 140%
X = 100%

X=42*100%/140% = 30
Celina: 70
Odp: Ania ma 42 autografy, a Basia 30 autografów.