Załoga statku pirat była o 20% liczniejsza od załogi statku korsarz ,a o 10% mniej liczna niz załoga statku Szyper .Załoga korsarza liczyła 30 osób.Ilu członkow załogi było na statku Szyper??????????
plis na jutrooo
OOO(ODPPP
Ania ,Basia i celina zarabiaja autografy sławnych ludzi .Ania ma o 40% wiecej niz Basi9a ,ale o 40 % mniej niz Celina .Celina zebrała juz 70 autografów .Ile autografów ma Ania , a ile Basia .............
Pomózcieee pliss proszęę

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:25:42+01:00
Zad.1
Załoga statku Pirat 30+20%*30=30+0,2*30=30+6=36
Załoga Korsarza liczyła 30 osób.
Załoga statku Szyper 0,9x=36 /:0,9
x=40


Zad2.
Celina zebrała 70 autografów
Ania zebrała 70-0,4*70=70-28=42 autografy
Basia zebrała 1,4x=42 /:1,4
x=30 autografów






2009-11-16T19:27:34+01:00
Dane:
K - Korsarz = 30
P - Piraci = 36
S - Szyper = 40

Obliczenia
p = k +20%k
p= 30 + 0,2*30
p= 30 + 6
p = 36

p= s-10%s
p=0,9s
36=0.9s
s= 40

Odpowiedz Zaloga statku szyper liczyła 40 osób