Odpowiedzi

2009-11-16T19:30:32+01:00
Perylkesa uwazano za glownego ttworce demokracji w latach 444-429 byl co roku wibierany na stratega co śwaidczylo o tym ze lud go popiera.Za jego wladzy ateny byly u szczytu potengi,zostaly najbogatszym miastem grecji a ich flota nierownala sie z rzadno na morzu śrudziemnym ,słynoł z tego ze byl znakomitym mowco,Przyjażnil sie z wieloma histrocznymi postaciami jak chociby saklfesem czyherodotem.Zostal zapamientany jako polityk ktory nie wykorzystywal waldzy dla celow przywatnych

Mam nadzieje ze pomoglem sorka za blendy
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:33:14+01:00
Uznawany jest za glownego twórc e demokracji ateńskiej. był co roku wybierany na stratega. zajego władzy aten osiagnely szczyt potęgi. stały sie najbogetszym miastem grecji, a z ateńska flotą nie mogłą konkurować żadna inna na całym morzy środziemnym. perykles dbalo rozwój kultury. przyjaźnił się z rzexbiarzem fidiaszem tragediopisarzem sofoklesem i historykiem herodotem. zaslyną jako mówca. uchodził za wzór polityka.
1 5 1
2009-11-16T19:41:03+01:00
Uznawany jest za glownego tworce demokracji atenskiej. W latach 444-429 p.n.e. byl co roku wybierany na stanowisko statega. Za jego rzadow Ateny osiagnely szczyt potegi. Satly sie najbogatszym miastem Grecji, a z atenska flota nie mogla konkurowac zadna inna na calm Morzu Srodziemnym. Perykles dbal o rozwoj kultury.
1 2 1