Dane są funkcje:
f(x) =2x-10- √3, x∈R i g(x)=-3x+15-2 √3, x∈R.

a. Która z tych funkcji przyjmuje większą wartość dla argumentu 5?
b. Dla jakiego argumentu obie funkcje przyjmują tę samą wartość?
c. Wyznacz miejsce zerowe każdej z tych funkcji.

Wszelkie niepoprawne odpowiedzi oznaczam jako spam, bardzo proszę o szybkie rozwiązanie, PILNE! ;x

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-16T19:31:48+01:00
A)
f(5)=10-10-√3=-√3
g(5)=-15+15-2√3=-2√3
-√3>-2√3
Funkcja f przyjmuje większą wartość dla argumentu pięć
b)
f(x)=g(x)
2x-10-√3=-3x+15-2√3
5x=25-√3
x=25-√3
------
5
c)
f(x) 0=2x-10-√3
x=10+√3
-------
2
g(x) 0=-3x+15-2√3
x=-15+2√3
--------
-3
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:37:18+01:00
A.

f(5) = 2*5 - 10 - √3 = 10 - 10 - √3 = -√3
g(5) = -3*5 + 15 - 2√3 = -15 + 15 - 2√3 = -2√3

f(5) > g(5)

Odp. Dla argumentu 5 większą wartość przyjmuje funkcja f(x).

b.

f(x) = g(x)
2x - 10 - √3 = -3x + 15 - 2√3
5x = 25 - √3
x = 5 - √3 / 5

Odp. Dla x = 5 - √3 / 5

c.

f(x):
2x - 10 - √3 = 0
2x = 10 + √3
x = 5 + √3 / 2

g(x):
-3x + 15 - 2√3 = 0
3x = 15 - 2√3
x = 5 - 2√3 / 3

Odp. Miejsca zerowe funkcji f(x) i g(x) to odpowiednio x = 5 + √3 / 2 oraz x = 5 - 2√3 / 3
1 5 1
2009-11-16T20:11:33+01:00
A)
y=2x-10-√3
z=-3x+15-2√3

y=2*5-10-√3
y= -√3

z=-3*5+15-2√3
z= -2√3

-√3>-2√3

y>z


b)
2x-10-√3=-3x+15-2√3
5x=25-√3
x=(25-√3)/5
x= 5- √3/5


c)
0=2x-10-√3
x=5+ √3/2

0=-3x+15-2√3
x=5-2/3 *√3


Pozdrawiam! :)