Powierzchnia parku krajobrazowego pojezierza iławskiego ,leżącego na terenie województwa warmińsko -mazurskiego ,jest równa 25,3 tys. ha. Gdyby park ten miał kształt kwadratu ,to ile cm miałaby długość jego boku na mapie w skali 1:100000 ? Wynik zaokrąglij do 1 cm.

Bardzo bym prosiła o obliczenia do tego zadania ,a wynik powinien wynosić 16 cm

2

Odpowiedzi

2009-11-16T21:24:01+01:00
23,5 tys. ha = 253 km2
1 km2 - 10000a
1 a - 100 m2

skala: 1:100000
1 cm:10 km
1 cm2 - 100 km2

Pkw. = a2
253 = a2 | pierwiastek
a~~ 16
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T21:25:39+01:00
23,5 tys. ha = 253 km²
1 km² - 10000a
1 a - 100 m²

Skala to: 1 : 100000
1 cm : 10 km
1 cm² - 100 km²

PKW. = a²
253 = a² | pierwiastek
a ≈ 16



9 4 9