W zeszłym tygodniu na szkolnej dyskotece było dokładnie tyle samo chłopców co dziewcząt. W tym tygodniu na dyskotece jest o 20% więcej osób niż tydzień temu, ale liczba dziewcząt stanowi tylko 45% liczby osób które przyszły dzisiaj potańczyć. Czy w tym tygodniu na dyskotekę przyszło więcej czy mniej dziewcząt niż tydzień temu?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:32:01+01:00
X- wszyscy uczeestnicy w ubiegłym tygodnu
0,5x- dziewczyny
x+20%x=1.2x
1.2x*45%=0,54x
0.5<0.54
w tym tygodniu przyszło więcej dziewczyn
2009-11-16T19:32:05+01:00
Skoro w zeszlym tygodniu bylo tyle samo chłopców co dziewczyn to dziewczyn bylo 50%. W tym tygodniu liczba dziewcząt stanowi 45%. W tym tygodniu przyszło mniej dziewcząt niz w tamtym tygodniu
2009-11-16T19:39:16+01:00
O 5% wiecej przyszło bo 45 + 10 = 55%, a w zeszłym tyg było 50%,
50 - 45 = 5%