Prosiii wytłumacz mi obliczenia procentowe ;D
napiszcie jakiś przykład z obliczeniem procentowym(może być z twojej książki) i wytłumacz mi jak się to oblicza ;D
będzie z tego sprawdzian a ja nie potrafie tego obliczyć ;(

dam naj naj naj lepszy tylko wytłumaczcie mi to logicznie :D

dziękuje

2

Odpowiedzi

2009-11-16T19:40:59+01:00
To tak:
1.gdy obliczamy procent danej liczby (np.15% z 28) to obliczamy 0,15 * 28=
czyli gdy jest podany jakiś procent i jakaś liczba ( ta liczba to musi byc całość) trzeba pomnożyć procent przez liczbę.

2.Jaki to procent? Mamy np. pewną liczbę uczniów np. 8 i mamy jeszcze podane całą liczlę uczniównp.30 (całość) to trzeba to zrobić tak 8/30*100%=
dlaczego przez 100%? Ponieważ obliczamy jakim procentem stanowi 8 dla liczby 30.

3. Obliczanie liczby, gdy dany jest jej procent
Np. 50% liczby ... to 17
To teraz musimy obliczyć 100% tej nieznanej liczby.
Jeśli znamy ile procent wynosi niepełna liczba bo doążymy do znalezienia całośći (100%). Kiedy spotkasz trudniejsze przykłady trzeba liczbę podzielić przez procent np. 17:0,5=... 0,5=100%


Wysiliłam się więc licze nan naj. ;):) życzę powodzenia na sprawdzianie ;)
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:51:23+01:00
Są trzy sposoby , ale podam ci najlepszy ( przynajmniej dla mnie ) czyli na piechotę

np.
1oo % - 5o [ sto procent to 5o ]
5o % - x [ pięćdziesiąt procent to x ]

[ pięćdziesiąt mnożymy przez pięćdziesiąt , a sto z x , czyli mnożymy skrzyżnie ]


x = 5o% * 5o : 1oo % [ pięćdziesiąt procent razy pięćdziesiąt przez sto procent ] procenty nam się skracając i wychodzi liczba naturalna .

jeśli dalej nie rozumiesz przyślij mi na skrzynkę łatwiej wytłumaczę ; ]] .
powodzenia na sprawdzianie ; ** .
4 3 4