Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:40:52+01:00
Pozytywne:
-inżynieria genetyczna
- genetyczne modyfikowanie organizmów np. warzyw (są odporniejsze na choroby)
-klonowanie organizmów
(można pewnie też podciągnąć terapie genową, bo pomaga ludziom, a zdrowi ludzie to większa wydajność w gospodarce)
negatywne:
- rośliny modyfikowane genetycznie nieraz mają mnie wartości odżywczych
2 4 2
  • kh24
  • Rozwiązujący
2009-11-17T01:39:24+01:00
Znaczenie PPOZYTYWNE genetyki w życiu człowieka:
- Insulina - hormon, który zapobiega nadmiarowi cukru we krwii,
- hemofilia - transfuzja i przetaczanie czynnika krzepnięcia,
- anemia - nieprawidłowy kształt hemoglobiny,
- kukurydza jest rośliną modyfikowaną genetycznie,
- soja,
- pomidory,
- drożdże produkują szczepionkę na żółtaczkę,
- ludzki hormon wzrostu zapobiega jednemu z typów karłowatości,
- modyfikacja roślin polega na tym, że są one później zdolne do pobierania azotu z powietrza,
- interferon- białko o charakterze obronnym w osoczu krwii,


Znaczenie NEGATYWNE genetyki w życiu człowieka:
- nie wiadomo czy zmodyfikowane rośliny nie będą modyfikować naszego DNA,
- nie wiadomo czy tak zwane "wklejanie" genów obcych może spowodować ujawnienie się cech potworowatych,
- mogą powstawać różnego rodzaju mutacje.
- śmiertelne zarazki są wykorzystywane jako broń biologiczna,
- wraz z rosnącą potęgą inżynierii genetycznej pojawia się nadzieja a może i groźba, że dojdzie do zmiany samej istoty człowieczeństwa,
- my ludzie z naszą eksplozją demograficzną, eksploatacją surowców, współczesnym rolnictwem oraz zanieczyszczeniami przemysłowymi, zmieniamy środowisko tak gwałtownie, że co roku wymierają setki gatunków roślin i zwierząt.


Ja dostałam za to 6, bo sama opracowałam, tobie też życzę sukcesu.
11 4 11