Zad. 1
Skrzynka, w której znajduję się 12 jednakowych słoików z powidłami waży 6,1 kg, a pusta skrzynka waży 70 dag. Ile waży jeden słoik ?

Zad. 2
Pani Maria przygotowuje kompoty na zimę. Na 3 kg czereśni potrzebuje 12 litrowych słoików. Ile takich samych słoików powinna przygotować na 4,5 czereśni .?

Zad. 3
Samochód z ulami wyruszył z Lipowa o godzinie 2:55 i przybyła na wrzosowisko po 50 minutach. Ustawienie uli na wrzosowisku zajęło półtorej godziny. O której godzinie zakończono ustawienie uli ?

Rozwiązanie i odpowiedź. ;)

Dam naj !. ;)

3

Odpowiedzi

2009-11-16T19:42:39+01:00
Zad 1
6,1-0,70=5,4
5,4 waga samych słoików

5,4 : 12=0,45
0,45- waga jednego sloika
odp.
jeden sloik wazy 0,45 kg





2009-11-16T19:46:47+01:00
Zad1.
6,1kg=700dag 700dag-70dag=630dag 630dag:12=52,5dag
zad.3.
2.55+50min=3.45 3.45+1.30=5.15

a zad 2 nie wiem
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:57:12+01:00
Zadanie 1

Dane:
Skrzynka z 12 słoikami= 6,1 kg= 6100 dag
Pusta skrzynka= 70 dag

6100-70= 6030 dag
6030: 12= 502,5 dag lub 0,5 kg
Odp. Jeden słoik waży 0,5 kg.

Zadanie 2

Dane:
12l= 3kg
x l= 4,5 kg

3 kg to 12 l
1 kg to 12÷3= 4l
0,5 kg to 4÷2= 2l
4,5÷0,5= 9
2×9= 18 l

Odp. P. Maria, powinna przygotować 18 takich samych słoików

Zadanie 3

Dane:
Start- 2.55
Meta- 2.55 + 0.50
Ustawienie uli- x + 1.30

x= 2.55 + 0.50= 3.45
3.45 + 1.30= 5.15

Odp. Zakończono ustawianie uli o godzinie 5.15