Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:42:29+01:00
40% *70= 40/100 *70 = 28
70-28= 42 -Basia
40% * 42 = 40/100 * 42 = 168/10 =16,8 ~17
42 - 17 =25 -Ania


miałam takie samo zadanie dziś w szkole :))
2009-11-16T19:42:41+01:00
Celina = 70

40% z 70 = 40/100 x 70 = 28
70 - 28 = 42 - basia

40% z 42 = 40/100 x 42 = 16.8 ≈17
42 - 17 = 25 - ania
2009-11-16T23:40:40+01:00
Celina 70 autografów
70 - 100%

Ania o 40% mniej
100%-40%=60%
70 - 100%
x - 60%
X=70*60%/100%=42
Ania zebrała 42 autografy

Ania o 40% więcej niż Basia
100% + 40%=140%
42 - 140%
x - 100%
x=42*100%/140%=30
Basia zebrała 30 autografów