Odpowiedzi

2009-11-16T19:47:03+01:00
Linux to przede wszystkim wolny system operacyjny . Jego zalety to : bezpieczeństwo , stabilność , domowość , otwartość . Wady to przede wszystkim mimo wszystko pewne trudności z konfiguracją mniej typowego sprzętu .

Windows to komercyjny system . Podstawową zaletą jest prostota użytkowania , a wadami bezpieczeństwo i cena.

Mówimy tu o jądrze 2.6 , który jest do Linuxa , a w przypadku Windows to jądro NT .

Powinno starczyć . ;)
1 2 1
2009-11-16T19:50:30+01:00
™windows jest lepszy
jest latwiejszy w obsudze
jest szybszy
linux jest gorszy
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T20:33:41+01:00
Windows:
a) wady:
- jest płatny,
- jest zamknięty, (tzn. nie można go edytować),
- jest mało bezpieczny ze względu na dużą popularność,
- z wersji na wersję zwiększa wymaganie zmuszając użytkownika do wymiany sprzętu,
- jest rzadko aktualizowany;
b) zalety:
- jest lepiej wspierany przez producentów sprzętu i oprogramowania tzn. prawie nie ma programi ani urządzenia, które by pod tym systemem nie działało.

GNU/Linux (lub po prostu Linux):
a) wady:
- jest gorzej wspierany przez producentów sprzętu i oprogramowania,
- częściej zdarzają się błędy typu źle rozpoznana rozdzielczość ekranu,
- aby radzić sobie z błędami albo przeprowadzać zaawansowaną konfigurację trzeba mieć większą wiedzę lub poszukać na forach.
b) zalety:
- jest otwarty, tzn. można go dowolnie edytować i dalej udostępniać,
- większość dystrybucji jest darmowa,
- jest wiele niezależnie rozwijanych, różnorodnych dystrybucji,
- jest bardzo stabilny,
- ma niskie wymaganie, tzn. można uruchomić nowoczesny system na starym sprzęcie,
- sterowniki do większości urządzeń i masa oprogramowania, np. OpenOffice.org, GIMP są zainstalowane zaraz po instalacji systemu,
- większość dystrybucji można przetestować bez instalacji na dysku w tzw. trybie LiveCD,
- jest wiele środowisk graficznych, np. GNOME, KDE, XFCE,
- można doinstalować programy rozbudowywujące środowiska graficzne o dodatkowe efekty 3D, np. Compiz-Fusion.
1 4 1