Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:46:32+01:00
5|x-√2| + |√2-x|=6
5|x-√2| + |-(x-√2)|=6
5|x-√2| + |x-√2|=6
6|x-√2|=6
|x-√2|=1
x-√2=-1 v x-√2=1
x=-1+√2 v x=1+√2
2009-11-16T19:46:53+01:00
5|x-√2| + |√2-x|=6
5|x-√2| - |x-√2|=6
4|x-√2|=6
|x-√2|=6/4
|x-√2|=3/2

x-√2=3/2
x=1,5+√2
lub
x-√2=-3/2
x=-1,5+√2
  • Użytkownik Zadane
2009-11-16T19:49:41+01:00
Wariantowo:

5(-x+√2) + √2-x=6 dla x<√2
5(x-√2) - √2 + x=6 dla x>√2

-6x + 6 √2 = 6 dla x<√2
6x- 6√2 = 6 dla x>√2
x=1-√2 i x=1+√2