Protisty to grupa organizmów o bardzo zróżnicowanej organizacji ciała. Poza organizmami jednokomórkowymi występujątakże i inne formy. Wyjaśnij znaczenie pojęć opisujących organizację ciała protistów :
* komórczak -
* kolonia -
* plechowiec -

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-16T19:49:17+01:00
Komórczak - pojedyncza, zwykle bardzo duża komórka posiadająca wiele jąder komórkowych

kolonia - zbiór komórek równowartościowych, które tworzą funkcjonalną całość tak, że śmierć pojedynczej komórki narusza jej funkcjonowanie.

plechowiec - jednokomórkowy lub wielokomórkowy organizm mający postać plechy

Mam nadzieję że oto chodziło, Pozdrawiam!
1 5 1
2009-11-16T20:06:31+01:00
Kolonie- grupa komórek, które po podziale nie oddzieliły się od siebie całkowicie.
plechowiec- wielo lub jednokomórkowe organizmy mające postać plechy.
komórczak- komórka zawierająca wiele jąder