Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:52:31+01:00
Tarcie jest pożyteczne prawie pod każdym względem.
Dzięki niemu wszystko trzyma się razem. Przykładem pożyteczności tarcia są hamulce w samochodzie. Podczas hamowania zachodzi między klockami, a tarczami tarcie które zatrzymuje nasz samochód.
Brak tarcia spowodowałoby brak możliwości jazdy samochodem itp. Niestety na ziemi brak tarcia nie może wystąpić z powodu posiadania licznych cząsteczek które trą o siebie.
2009-11-16T23:34:11+01:00
Jest pozyteczne:
- gdy chcemy zahamowac samochód
- gdy chcemy po prostu stać w miejscu (na lodzie jest małe tarcie i juz sie slizgamy co by było dopiero gdyby tarcia nie było wcale:)?)
- gdy chcemy zeby przedmioty pozostawały tam gdzie je położymy
itd

nie pozyteczne:
-gdy musimy ciagnac sanki pod górke
- gdy musimy przepychać szafe na drugi koniec pokoju itd

gdyby nie bylo tarcia wszystko ciagle by sie poruszało - nie bylo by zadnego uporzadkowania.